Customized Intelligence

Zindywidualizowana obsługa klienta


„Satysfakcja płynąca z inspirowania naszych klientów innowacyjnymi, dopracowanymi produktami oraz kreatywnymi rozwiązaniami torującymi im drogę do własnych sukcesów w ramach działalności przedsiębiorstwa, stanowi siłę napędową firmy LAMILUX już od ponad 100 lat. Każdy dzień w naszej firmie jest nacechowany stałym dążeniem do przystosowywania rozwijanych przez nas rozwiązań technicznych i naszych usług do życzeń i wymagań naszych klientów: Klient zajął centralne miejsce w naszej firmowej filozofii pod względem naszej przedsiębiorczej mentalności”.

Dr Heinrich Strunz, wspólnik zarządzający w trzecim pokoleniu grupą LAMILUX Heinrich Strunz.

Naszą rację bytu definiuje wyłącznie korzyść, jaką możemy zapewnić klientom, a wartość ta stanowi centralny punkt naszej działalności. Takie podejście wymaga integralności, tożsamości oraz zgodności pomiędzy korzyściami dla klientów a profilem przedsiębiorstwa. A oto myśli przewodnie naszej działalności gospodarczej i codziennie przeżywanej relacji z naszymi klientami, opisujące filozofię firmy LAMILUX:

Customized Intelligence – ten termin oznacza dla firmy LAMILUX najwyższą efektywność i pozycję lidera we wszystkich istotnych dla klienta obszarach, zwłaszcza w roli:

  • Lidera jakości – maksymalne korzyści dla klienta
  • Lidera innowacji – zawsze w czołówce postępu technicznego
  • Lidera obsługi – szybko, nieskomplikowanie, niezawodnie i życzliwie
  • Lidera kompetencji – najlepsze doradztwo
  • Lidera w rozwiązywaniu problemów – indywidualne, doskonale dostosowane do potrzeb rozwiązania

LAMILUX

Przedsiębiorstwo rodzinne


„Przedsiębiorstwa rodzinne najlepiej potrafią budować pomost pomiędzy tradycjami a nowoczesnością i zmierzać z powodzeniem ku przyszłości, opierając się na ludzkich przymiotach i wiążących wartościach. Wywiązywanie się z wysokiego poziomu odpowiedzialności za przedsiębiorstwo, wszystkich uczestników procesu tworzenia wartości oraz środowisko naturalne i społeczeństwo stanowi wizytówkę naszej kierowanej przez rodzinę w trzecim pokoleniu firmy”.

Dr Dorothee Strunz, wspólniczka zarządzająca Grupą LAMILUX Heinrich Strunz

Wartości – co jest dla nas ważne

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ...

… stanowi w firmie LAMILUX wytyczną wyznaczającą kierunki działania i definiuje jej orientację: Projektowanie produktów i metody produkcyjne, cykl życia produktu i korzyści związane z produktem. Aktualny sposób postępowania pod kątem ekonomiki produkcji oraz długofalowe i niezależne gospodarowanie, planowanie inwestycji i strategie na przyszłość. Struktury organizacyjne i rozbudowa personelu, wzmacnianie identyfikacji pracowników z pracodawcą i wspieranie młodej kadry. Każda decyzja podejmowana w tych dziedzinach stanowi część długofalowego i bazującego na odpowiedzialności profilu przedsiębiorstwa. Nasza wizja nie obejmuje kwartałów, lecz całe pokolenia!

Zorientowanie na wartości...

… należy w firmie LAMILUX do najistotniejszych fundamentów: szacunek, przyzwoitość, człowieczeństwo, uszanowanie i promowanie wydajności cechują kulturę naszego przedsiębiorstwa. Respektowanie podstawowych i budujących zaufanie przymiotów, takich jak pracowitość, życzliwość, szczerość, poczucie odpowiedzialności oraz zdolność do samokrytyki umożliwia tę właśnie przejrzystość, która zapewnia naszym pracownikom i pracownicom swobodę niezbędną do samodzielnego i pełnego rozwijania własnych kompetencji w ramach płaskich struktur hierarchicznych. I to nie w anonimowej, olbrzymiej organizacji, lecz w intymnym, rodzinnym środowisku.

Przyszłościowe inwestycje...

… na podstawie poddawanych realistycznej ewaluacji dążeń do ekspansji i ocen rynku stanowią istotne kamienie milowe stabilnego i merytorycznego rozwoju przedsiębiorstwa. W ubiegłych latach zainwestowaliśmy 35 milionów euro w poszerzenie naszych zdolności produkcyjnych oraz rozbudowę naszej siedziby głównej. Każdy indywidualny projekt uznajemy za porywający i przełomowy impuls średniej przedsiębiorczości, który za każdym razem przynosił pozytywne rezultaty: w ciągu minionych pięciu lat zwiększaliśmy również każdego roku nasze dochody z obrotów, których wzrost przekraczał po części 20 procent.

Uznanie...

… dla średnich średnich przedsiębiorstw rodzinnych rośnie w równym stopniu w oczach polityki i społeczeństwa. Właśnie w świetle kryzysowych czasów narodziło się przeświadczenie, że to przede wszystkim klasa średnia stanowi filar stabilizujący gospodarkę. W formie uznania za zrównoważony rozwój, siłę innowacyjną oraz zaangażowanie w kształcenie zawodowe młodych ludzi firma LAMILUX otrzymała wysoko notowane wyróżnienia w takich konkursach jak „Bayerns Best 50”, „Großer Preis des Mittelstandes” czy „Mittelstandslöwe”.

Międzynarodowo...

zespoliły i połączyły się w sieć przedsiębiorstwa rodzinne w ramach sieci „FBN international – The Family Business Network”. Nagłówki statutów zawierają sformułowanie „A sustainable Future” – zrównoważona przyszłość: „For our people – For our communities – For the environment – For future Generations”.

FBN international - The Family Business Network

Lokalizacja Rehau – lokalizacja grupy LAMILUX Heinrich Strunz

Przedsiębiorstwo zostało założone w 1909 roku przez Heinrich Strunz w górnofrankońskim mieście Rehau – i po dziś dzień firma ma w tej miejscowości swą siedzibę. Wszystkie inwestycje minionych lat są głęboko zakorzenione w tradycji wierności siedzibie i przywiązania do ziemi ojczystej.

Budynek administracyjny i znaczna liczba hal produkcyjnych oraz magazynowych nadal znajduje się na tym obszarze, na którym historia firmy rozpoczęła się z chwilą utworzenia zakładu ciesielskiego i tartaku. Z biegiem lat na dużym terenie firmy wyrastało coraz więcej budynków. To właśnie w tym miejscu pracownice i pracownicy trudnili się produkcją elementów konstrukcyjnych przeznaczonych do gotowych do montażu konstrukcji drewnianych – hal i domów z drewna, które dzięki innowacyjnej i modularnej konstrukcji znajdowały nabywców w skali ponadregionalnej.

Budynki rozbierane i budowane w trakcie rekonfiguracji profilu przedsiębiorstwa oraz trwającej równolegle produkcji w ramach różnych sektorów biznesowych w dziedzinie obróbki drewna i tworzyw sztucznych odmieniały za każdym razem na nowo wizerunek bogatej w tradycje siedziby firmy.

Inwestując w nową, długą na niemal 150 metrów linię produkcyjną tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem, firma LAMILUX opuściła po raz pierwszy w 2006 roku swój dziedziczny teren firmowy – ze względu na ograniczoną ilość miejsca – i nabyła pod budowę nowe tereny w strefie przemysłowej u bram Rehau. Ta dodatkowa lokalizacja produkcyjna powiększyła się raz jeszcze trzy lata później wskutek wzniesienia nowej hali produkcyjnej przeznaczonej do produkcji kopuł świetlikowych i wieńców osadzanych.

Historia firmy LAMILUX

Wędrówka przez żywą historię naszego przedsiębiorstwa rodzinnego


1909

Mistrz ciesielstwa, Heinrich Strunz, zakłada przedsiębiorstwo w miejscowości Rehau.

1918

Przedsiębiorstwo zostaje poszerzone o tartak i przystępuje do produkcji gotowych do montażu budynków drewnianych. Heinrich Strunz rejestruje rozliczne patenty związane z tymi nowatorskimi konstrukcjami.

1941

Rudolf Strunz, syn założyciela, przejmuje kierownictwo firmy. Z jego inicjatywy przedsiębiorstwo przekształca się w zakład o profilu przemysłowym.

1955

Firma skupiająca się dotychczas na obróbce drewna przystępuje po raz pierwszy do wytwarzania produktów z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem szklanym (GFK). Pod nową nazwą marki – LAMILUX – przebiega produkcja płyt falistych GFK i kopuł świetlikowych.

Lata 60/70

Produkty z tworzyw sztucznych z Rehau sprzedają się coraz lepiej na terenie całego kraju oraz w krajach sąsiednich. Kopuły świetlikowe LAMILUX trafiają do wielu hal sportowych i przemysłowych, przezroczyste płyty faliste LAMILUX są wykorzystywane w roli zadaszenia pergoli oraz tarasów i służą jako zasłony na balkonach.

1985

Dr Heinrich Strunz zostaje wspólnikiem zarządzającym przedsiębiorstwem rodzinnym w trzecim pokoleniu.

1990

Firma LAMILUX stawia pierwsze kroki w sektorze działalności „systemów wykorzystania światła dziennego”, przystępując do projektowania oraz konstruowania naświetli pasmowych. W sektorze „tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem” następuje całkowite przestawienie produkcji na gładkie, produkowane w ramach ciągłego procesu płyty płaskie – to chwila narodzin nowoczesnych High Tech Composites.

1994

Dr Dorothee Strunz, żona dr Heinrich Strunz, dołącza do przedsiębiorstwa w roli wspólniczki zarządzającej.

2000

Po włączeniu atrakcyjnych pod względem estetycznym szklanych konstrukcji dachu do programu systemów wykorzystania światła dziennego, firma LAMILUX obejmuje coraz częściej rolę partnera w projektach dotyczących wymagających architektonicznie budowli reprezentacyjnych. Popyt na wzmacniane włóknem tworzywa sztuczne firmy LAMILUX rośnie w skali międzynarodowej – zwłaszcza w branży kamperów oraz wśród producentów pojazdów użytkowych.

2006 | 2007 | 2008

Firma LAMILUX wznosi za dziesięć milionów euro trzeci ciąg technologiczny przeznaczony do produkcji tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem. Po raz pierwszy w historii przedsiębiorstwo osiąga obrót przekraczający 100 milionów euro. Firma LAMILUX inwestuje niemal osiem milionów euro w nową halę produkcyjną przeznaczoną do produkcji kopuł świetlikowych.

2009

Rodzinne przedsiębiorstwo obchodzi 100-lecie swojego istnienia.

2011

Firma LAMILUX poszerza za siedem milionów euro swoje zdolności produkcyjne w zakresie szklanych konstrukcji dachu oraz naświetli pasmowych i przystępuje do budowy nowej hali produkcyjnej. W tym samym roku następuje również przejęcie przez firmę LAMILUX firmy Pecolit z miejscowości Schifferstadt z 60 zatrudnionymi osobami.

Obrót firmy LAMILUX wzrasta do 143 milionów euro. W zestawieniu z rokiem ubiegłym odpowiada to przyrostowi przekraczającemu 25 procent.

Przy współudziale firmy LAMILUX powstaje największa budowla reprezentacyjna Włoch. Firma LAMILUX jest dostawcą 640 systemów klap do nowego centrum kongresowego w Rzymie, które zostało wzniesione wg projektu ikony architektury, Massimiliano Fuksasa.

2012

Firma LAMILUX otrzymuje z rąk renomowanej w skali międzynarodowej spółki doradzającej przedsiębiorstwom „Frost and Sullivan” nagrodę „Product Innovation Award 2012” za nowatorskie, wzmacniane włóknem węglowym tworzywo sztuczne.

Firma LAMILUX ponownie bierze udział w wielkim projekcie portu lotniczego. Firma LAMILUX dostarcza do nowej bramki lotniskowej A Plus we Frankfurcie ponad 100 instalacji oddymiania i odprowadzania ciepła oraz technikę sterowania budynkiem.

2013

Jako pierwszy producent systemów wykorzystania światła dziennego firma LAMILUX projektuje niezwykle energooszczędne naświetla górne do domów pasywnych i z powodzeniem wprowadza je na rynek.

Zapotrzebowanie na produkty firmy LAMILUX rośnie w skali międzynarodowej: udział eksportu zaczyna przekraczać 60 procent.

Firma LAMILUX dołącza po raz drugi do grona najlepszych przedsiębiorstw bawarskich uhonorowanych pozycją w rankingu „Best 50”.

2014

Przedsiębiorcy rodzinni, dr Dorothee i dr Heinrich Strunz, zdobywają wyróżnienie „Przedsiębiorcy Roku 2014”. Małżeństwo otrzymuje cenione wyróżnienie międzynarodowego przedsiębiorstwa doradczego „Ernst & Young” w Berlinie. Firma LAMILUX inwestuje w swojej macierzystej siedzibie w Rehau ponad 20 milionów euro w budowę dodatkowego budynku administracyjnego oraz budowę nowej linii produkcyjnej wzmacnianych włóknem tworzyw sztucznych. Rekordowy obrót: firma LAMILUX, dysponująca 700 pracownicami i pracownikami, generuje w 2014 roku obrót wynoszący 190,5 milionów euro.

2015

Również i ten rok obfituje w rozliczne wyróżnienia dla firmy LAMILUX: W nagrodę za energooszczędną oraz certyfikowaną na potrzeby domów pasywnych szklaną konstrukcję dachu firma LAMILUX otrzymuje wyróżnienie „German Design Award 2015”. A w nagrodę za zrównoważone i odpowiedzialne zarządzanie przedsiębiorstwem do Rehau wędruje nagroda „Großer Preis des Mittelstands 2015”. Wielki moment: w obecności ministra w rządzie bawarskim, dr. Markusa Södera, następuje uruchomienie nowego, zbudowanego za 13 milionów euro ciągu produkcyjnego wzmacnianych włóknem tworzyw sztucznych. Obrót w wysokości 210 milionów euro stanowi najwyższy obrót w całej historii firmy.

2016

Nagrodą za sukces z 2016 roku są ponownie rozliczne wyróżnienia: firma kolejny raz znajduje się wśród 50 najlepszych przedsiębiorstw bawarskich, a ranking TOP 50 czasopisma „WirtschaftsWoche” umieszcza firmę LAMILUX w gronie 15 najbardziej innowacyjnych średnich przedsiębiorstw. Firma LAMILUX zostaje uhonorowana nagrodą German Design Award za swój wyłaz dachowy Komfort. Za niepowtarzalną koncepcję edukacyjną Education for Excellence firma LAMILUX została w 2016 roku laureatem zarówno nagrody „Deutscher Bildungspreis”, jak i „Ausbildungsass”. Sukcesem zakończyła się również integracja firmy MIROTEC Glas- und Metallbau GmbH w strukturach grupy przedsiębiorstw LAMILUX. Firma LAMILUX ponownie mogła zwiększyć swój roczny obrót za 2016 rok o niemal dziesięć procent i wygenerowała wraz ze swoimi 850 zatrudnionymi pracownikami 230 milionów euro.

2017

Firma LAMILUX zwiększyła swój całkowity obrót za 2017 rok z 230 do 263 milionów euro – to rekordowy wynik w historii firmy. Po raz pierwszy udało się również pokonać granicę 100 milionów euro w sektorze biznesowym systemów wykorzystania światła dziennego. Jednocześnie odnotowano wzrost liczby pracowników: ponad 950 zatrudnionych osób, z czego 102 praktykantów – udział sięgający 11 procent – jest współodpowiedzialne za sukces rodzinnego przedsiębiorstwa. Sukcesy te zostały ponownie uhonorowane rozlicznymi nagrodami także w 2017 roku, przykładowo wyróżnieniem „German Design Award” lub przyznawanym w skali kraju „SchuleWirtschafts-Preis”.

Grupa LAMILUX Heinrich Strunz

Grupa wzniesiona na fundamencie wartości